De fotowedstrijd (een initiatief van de Stellingwarver Schrieversronte) voor de kinderen van de basisscholen in de Stellingwerven wordt om de twee jaar gehouden.
De opdracht was dit keer om een kenmerkende foto te maken van een van de riviertjes, beken, kanalen of sloten, die in Stellingwerf voorkomen. In een korte tekst moesten de kinderen vertellen waarom juist voor die foto werd gekozen.

Sophie Linde Bos uit Steggerda is de winnaar geworden van deze tweejaarlijkse fotowedstrijd. De tweede prijs was voor Thijs Jager uit Oldeberkoop. De derde prijs ging naar Anita Oosting uit Oosterwolde.
Voor basisschool Buttinga uit Oosterwolde was er een eervolle vermelding.

Anita Oosting (groep 8, Buttingaschool) koos voor een mooie sfeerfoto van het bruggetje over de Boven-Kuunder bij Jardinga, terwijl Thijs Jager (groep 3, de Tjongeling) prachtige, drijvende tentakelachtige pompebladen in de Braandemeer op de foto had gezet. ‘De bladen doen me aan aliëns denken’, vertelt Thijs. De eerste prijswinnaar Sophie Bos (groep 3, Triangel, Steggerde) vertelt bij haar mooie foto van De Lende dat het huis van haar oom vlakbij het riviertje in Elsloo staat. Daarom hebben haar vader en moeder Sophie als tweede naam Linde gegeven. De jury (Lenus van der Broek en Sietske Bloemhoff) vonden een eervolle vermelding voor groep 8 van de Buttingaschool uit Oosterwolde ook verdiend voor het insturen van een prachtige serie foto’s in en om Oosterwolde. De winnende foto’s zullen binnenkort worden gepubliceerd in het Stellingwerfs tijdschrift De Ovend.